zaterdag 10 februari 2018

Canvassen en flyeren Plataanstraat eo. op 10 februari

Vanmiddag (10 februari) zijn we met vier enthousiaste D66-ers op pad gegaan richting de Plataanstraat in de wijk Bloemendaal.

Rondom de Hoogvliet heeft wethouder Thierry van Vugt flyers uitgedeeld en met diverse inwoners gesproken. Ook hebben we deur-aan-deur gesproken met de mensen in deze wijk. Opvallend geluid was dat de mensen hier fijn wonen. Het is een ruim opgezette wijk, met groen en speelplekken voor de kinderen. Daarnaast zijn alle voorzieningen in de buurt en ben je snel op de A12!

In de gesprekken werd de eventuele dreiging van de afsluiting van de op- en afrit vaak genoemd. Dit mag niet gebeuren!

Een constatering is dat sommige buurtbewoners nog niet gewend zijn aan de nieuwe ophaalmomenten. Dit is ‘s ochtends erg vroeg, waardoor sommige zakken plastic te laat worden aangeboden. Een kwestie van tijd en wennen.

Mensen vinden de binnenstad aantrekkelijk. Er is echter wel verbazing over de grote hoeveelheid terrasverwarmers. Past dit in een duurzaam Gouda?

Een bewoner vroeg aandacht voor het stimuleren van sport bij kinderen. Dit kan volgens haar toegankelijker gemaakt worden door tegemoetkomingen voor gezinnen te maken, die net boven de 120% bijstandsnorm vallen.

Ten slotte komt ook vanmiddag de diversiteit aan woningen terug. Het tekort aan woningen voor jongeren maakt dat sommige jongeren noodgedwongen thuis moeten blijven wonen.

Nog 39 dagen te gaan en dan kunt u gaan stemmen! Uit de gesprekken vandaag bleek dat de inwoners bezig zijn met de gemeenteraadsverkiezingen en geïnteresseerd waren in het verkiezingsprogramma van D66 Gouda! U stemt toch ook 21 maart op D66?