woensdag 16 maart 2016

Scholieren en Kamerlid Koşer Kaya planten bomen bij GOUDasfalt

Op 16 maart was het nationale Boomfeestdag. Verspreid in het land worden jaarlijks activiteiten georganiseerd die de bewustwording van kinderen rond groen en bomen moet bevorderen. D66 initieerde in samenwerking met Stichting GOUDasfalt en de Brede School Gouda e.o. een activiteit voor scholieren waarbij 50 fruitbomen werden gepland op het GOUDasfalt terrein. D66 Tweede Kamerlid Fatma Koşer Kaya hielp met het planten van de bomen. De 50 fruitbomen zijn door D66 geschonken aan het burgerinitiatief GOUDasfalt in het kader van het 50-jarig jubileum van de partij.

Kamerlid Koşer Kaya benadrukte richting de scholieren het belang van groen, ook in steden. Ze juicht het initiatief van burgers om het terrein van de voormalige asfaltcentrale te transformeren tot een recreatief, groen terrein dan ook zeer toe. De Goudse D66-fractievoorzitter Thierry van Vugt vond het inspirerend om te zien hoe enthousiast de scholieren van de Casimirschool waren en was blij een steentje bij te kunnen dragen aan de herontwikkeling van het terrein, waar vele vrijwilligers ontzettend veel tijd in steken.