zaterdag 2 januari 2010

Daphne Bergman gekozen tot lijsttrekker

Daphne Bergman is gisteren, 22 september 2009 door de voltallige, drukbezochte ledenvergadering verkozen tot lijsttrekker.

Daphne is de huidige fractievoorzitter en ook in de vorige raadsperiode heeft ze deze taak met veel enthousiasme vervuld. Kortom, op alle dossiers heeft ze haar kwaliteiten al bewezen en de partij is dan ook heel blij dat zij het lijsttrekkerschap heeft aanvaard.

Daphne gaf in haar dankwoord te kennen dat zij alle vertrouwen heeft in de goede verkiezingen. De komende raadsperiode zal veel stuurmanschap vragen. De veranderende economische tijden zullen bezuinigingen vragen in de gemeentelijke uitgaven, waarbij de kaasschaafmethode niet meer toereikend zou kunnen zijn. Het wordt tijd voor keuzes welke voorzieningen niet meer realistisch zijn. Maar er zal ook ruimte moeten blijven gevonden worden voor nieuw beleid. Gouda moet een onderneemende stad zijn, die kansen pakt.

In ons verkiezingsprogramma zullen de keuzes die D66 Gouda maakt, scherp worden verwoord. Zodat de kiezer een helder beeld heeft hoe wij de komende regeerperiode zullen handelen.